25 Eylül 2009 Cuma

darbe-Outlet//İhraç Fazlası Sanat Galerisi


Gazetede okudum.. çok etkilendim.. ve hemen görmek istedim..
''Apolitik kuşağın meraklı çocukları soruyor: Yüzleşmek için geç mi kaldık?'' diye yazıyordu..
apolitik kuşak=biz..
Outlet, 10 Eylül’de kapılarını “Darbe” ile açtı... Halil Altındere, Bengü Karaduman, Köken Ergun ve Servet Koçyiğit’in katılımıyla, geç kalınmış bir konuyu, sanatın dilinden tartışmaya çağırıyor... sergi 17 ekime kadar outlet sanat galerisinde devam edecek..
ben görmedim.. en kısa zamanda gerçekten görmek istiyorum.. üzerinden yıllar geçmiş olmasına rağmen ne yazık ki hala 12 eylülü yargılayalım mı yoksa yargılamayalım mı diye hala tartışmasını yapıyoruz.. arada kenan evren çıkıp intahar ederim diye tehditler savuruyor.. Bundan tam tamına 29 yıl önce sabah saat 03.58'de ordu yönetime el koydu... Etkisi yıllar yılı sürecek bir döneme girildi... Türkiye tarihinin en önemli dönüm noktalarından biri olan bu darbeyle 650 bin kişi gözaltına alındı... 1 milyon 683 bin kişi fişlendi, 'sakıncalı' damgası yedi... 7 bin kişi idamla yargılandı, bunlardan 517'si hüküm giydi, 50 kişi infaz edildi... 171 kişi işkencede öldü... 299 kişi cezaevinde hayatını kaybetti... 95 kişi çatışmada öldü... 937 film yasaklandı... 3.854 öğretmen, 120 öğretim üyesi, 47 hâkim görevden alındı... 400 gazeteci toplam 4 bin yıl hapis cezasıyla yargılandı.... 39 ton gazete ve dergi yakılarak imha edildi... inanılması çok güç.. çok kişide ülkeden kaçtı.. vatan haini ilan edildi..
sergide okuduğum kadarıyla bütün yasaklar.. işgenceler.. dan dan suratımıza vuruluyor..
aslında bir de sergiyi gördükten sonra bu yazıya ekleme yapmak isterim.. önümüzdeki hafta programım arasına girdi bile..
özellikle Halil Altındere'nin yaptığı o zaman tarihli hürriyet gazetesi baskısının büyük boyu beni daha görmeden oldukça etkiledi.. darbeci evren=ressam evren ikilemi..
ZAMAN:
Açılış: 10 Eylül 18:30-20:00
Sergi: 10 Eylül – 17 Ekim
Ziyaret saatleri: Salı-Cumartesi 10:00 – 18:30

MEKAN: Outlet//İhraç Fazlası Sanat Galerisi
Boğazkesen Cad.Kadirler Yokuşu No:69
Tophane-İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder