9 Aralık 2009 Çarşamba

tacheles..


berlin'in en güzel yerlerinden bir tanesi bence..
tacheles..
aslında bunu en sona koyacaktım.. ama dayanamadım.. biraz tacheles'ten bahsetmek istiyorum.. berlin'in tam ortasında sanatçılar için serbest bir mekan burası.. tacheles'in bahçesinde yanlızca sanat yapıtı üreterek hayatlarını sürdüren bir avuç sanatçının konumlandığı bir yer burası.. içeriye girdiğimde büyülendiğim bir mekan oldu burası.. her şeyin, her objenin, tuvaletin, çöp kutusunun bile fotoğrafını çekmek istedim.. ordan oraya çekmek için attım durdum kendimi.. ve tesadüftür ki oradaki sanatçılar arasınd'da bir kaç tane türk çıktı.. almanya'nın her tarafında olduğu gibi.. bizi dolaştırdı.. anlattı..


tacheles'in bahçesinde kocaman bir metal atölyesi var.. çalışmalar gerçekten çok güzel.. yüzlerce minik parçadan oluşan büyük boyutlu heykeller.. kenan sivrikaya, kemal cantürk, hüseyin arda, imdat uçar,.. burada çalışmalarını sürdüren sanatçılardan..

''tacheles'' sözcüğü eski ibrani dilinde ''samimi, açık, harbi konuşmak'' anlamına geliyormuş.. 1989 da berlin duvarının yıkılışıyla sanatçılar yerleşmeye başlamış.. aslında yerleşmek değil bir nevi işgal etmişler.. o dönemdeki otorite boşluğu ve doğu almanya'daki binaların %30'unun boş olması bunu daha da kolaylaştırmış.. tabi sanatçıların işgali kötü anlamda düşünülmemeli.. iyiki de yapmışlar.. hatta 90 yılında da sanatçılar dernekleşmişler..

binanın bahçesinin dışın da binada da çeşitli atölyeler, bir sinema, meşhur sayılabilir zapata bar var.. (http://www.cafe-zapata.de/link.htm)..


http://super.tacheles.de/cms/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder