16 Mart 2010 Salı

alice anderson





''RAPUNZEL'' 2008
3000 Metre saç kullanılmış...
ingiliz görsel sanatçı alice anderson zamanın kendini şekillendirmesinin, çalışmalarının en belirgin ilham kaynağı olduğunu düşünüyor... onun için anılar birer inşaat olarak atfedilebilirler, hatta çoğu kez biçim değiştirerek kurgunun ta kendisi olabilirler... anıyı “kurgunun esası” olarak görüyor ve anı vasıtasıyla zaman geçidinin, gerçeğin kendisinden çok kurguya daha yakın bir anımsamaya öncülük ettiğini düşünüyor...
anderson’ ın çalışmaları Tate Modern, The Pompidou Centre, The Grand Palais, Leon ve Mudam Müzelerinde sergilendi...
ilk kez 2008 de hazırladığı “Rapunzel”adlı yerleştirmesini gerçekleştirmek üzere üç farklı yere, üç bin metre uzunluğunda kızıl saç yerleştirdi .. The Picasso Müzesi, Paris, The Frac Paca ve the Marc Chagall National Müzesi... bu yerleştirme, hala önemli sergileri dolaşmaya devam ediyor..

3 yorum:

  1. bu işlerin rahatsız edici bir tarafı var değil mi? saçın, insan kafasında iken çok beğenilen ama bir kez oradan koptumuydu mide bulandıran ilginç bir durumu var.

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım:) Ben de geçen yıldan beri saça takıldım:) Masa üstümde 6 aydır bekleyen Charlie le Mindu'nun çalışamalarını da çok seviyorum:) Eskiden sadece kendim bakmak için desktopumda dosyalardım şimdi de paylaşmak için:) Postlarını çok seviyorum Didem'cim:) Telapatik düzeyde çok paralel düşünüyoruz:) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. rahatsız ediciliğe aslında takılmıyorum indis.. ama sanırım bu şekilde düşünen çok var.. insana ait bir parçanın onun dışında düşünülmesi.. hatta dün akşam bu sergiyi serdar'la konuştuk.. ona da çok rahatsız edici geldi.. ben görmek istedim..

    denizcim postları sevmene çok sevindim.. çok teşekkürler.. charlie le mindu'ya saç tasarımcısının dışında bir şey denmeli.. çok çılgın.. hatta inanılmaz sürreel.. bir post koymalısın bloğa.. bende zamanında bir tasarımcıdan bahsetmiştim.. ona mutlaka bakmalısın.. http://gunduzgorulendusler.blogspot.com/2009/09/aoi-kotsuhiroi.html
    seveceğini ve sana enteresan geleceğini düşünüyorum..

    YanıtlaSil