6 Temmuz 2010 Salı

divine=harris glenn milstead

“If someone vomits watching one of my films, it’s like getting a standing ovation.”
John Waters


akşam rüyamda divine'ı gördüm..çok sevdiğim baltimore'lu john waters'in kankası, filmlerinin baş kahramanı, en büyük drag queen, kült karakter.. vb.. devamına o kısa hayatında çok şey eklenebilecek harris glenn milstead (1945-1988) 
dün akşam beni ziyaret etti aşağıdaki müthiş kostümü ve makyajıyla.. sabah kalktım ne demek istedi diye.. heralde akşam yatmadan önce dolabı açtığımda meşhur filmi ''pink flamingos'' un video kasetini görüp anlık göz göze gelmemizden dedim..

ilk defa bu 72 yapımı filmle, 96 da üniversitedeyken tanıştım.. internetden alışverişin olmadığı, hatta internetin bile doğru dürüst olmadığı, bizim hala dergi okuduğumuz zamanlardan.. şimdi hangi dergi de okudum hatırlamıyorum.. nasılda merak etmiştim.. tabi o zaman bu korsan cd falan yok.. istediğin video filmleri bulunmaz.. internetten indirme yok.. tam bir yokluk.. bekledim.. bakalım ne zaman seyredebileceğim diye.. 2001 de newyork'a giderken, alacağım filmler listesinde ilk sıralardaydı.. orada girdiğim kitapçıda, kült filmler kısmında john waters'ın bütün filmlerini yüklüce dolarları vererek aldım.. newyork'a gidip parasının nerdeyse tamamını video filmlerine ve kitaplara yatıran benden başka kimse yoktur sanırım.. tabi o zaman dvd'de çok pahalıydı, bende valiz dolusu video kasetle döndüm.. şimdi tunaya belki de hiç seyredemeyeceği eşsiz bir kolleksiyon kaldı.. filmleri izlediğimiz son videomuzda artık tuna'nın bebeklik oyuncağı oldu çıktı.. sanırım bir daha çalışmaz.. belki o büyüdüğünde bizim lomolar gibi retro hesabı video playerlar tekrar çıkar.. 


john waters'la harris glenn milstead, baltimore'dan, lise zamanlarından tanışıp dost olurlar.. waters milstead için "She was my Elizabeth Taylor" der.. nerdeyse bütün filmlerinde oynamıştır.. taa ki 88 de uyku apnesinden ölünceye kadar.. filmi izlemediyseniz aslında ufakda bir uyarı yapmak gerek diye düşünüyorum.. çünkü filmin içinde insanın midesini kaldırmakta zorlanacağı her şey.. ensestlik, peodeiktofili, kanibalizm, .. hepsi bir arada.. ama ilginç bir şekilde filmi izledikten sonra "etkilenmiş" ve "eğlenmiş" buluyor insan kendini; arşivlemek, daha sonra belki sarhoş bir kafayla yeniden izlemek istiyor...


neyse biraz da bu meşhur adamın meşhur filminde bahsedeyim.. ''pink flamingos'' 1972 yapımı john waters'ın vaz geçemediği şehir baltimore'da çektiği kült, absürd komedi filmi.. konusuna gelince; DIVINE (harris glenn milstead) dünyanın en iğrenç insanıdır, bu ünvanı korumak için yapamacagı hiç birşey yoktur...işledigi şuçlardan dolayı baltımore dolaylarında gözlerden ırak, kuytu bir yeri seçmiştir... filmin divine dışındaki karakterleri; yumurta müptelası annesi babs, cinsel fantezilerinde sınır tanımayan oglu crackers ve aklı başında olan yolculuk arkadaşları cotton ve filmin kötü karakterleri, sapık fantezileri olan raymond ve bebek ticareti yapan connie marble.. marble'lar, divine'ı kıskanır ve divine için olmadık planlar kurup onun ünvanını elinden almaya çalışırlar...divine son derece karakterli bir insandır..  ona yapılanların altında kalamaz marbe'lara etmediklerini bırakmaz onları mahvedefer...kötüler kaybetmiş, iyiler gene kazanmıştır derken divine gerçekten bu lakabı hak ettigini ise son sahnede hakkettigini ispatlar...filmin son sahnesinde yola pisleyen bir köpegin dışkısını ağzına atıp, afiyetle yiyerek ünvanını tesciller..

2 yorum:

  1. doğruyu söylemek gerekirse yarıya kadar dayanabilmiştim ben :)) güzel entry olmuş.

    YanıtlaSil
  2. bende şimdi seyretsem tekrar ne kadarına dayanırım bilmiyorum doğrusu.. :))

    YanıtlaSil