12 Temmuz 2010 Pazartesi

zamanı dondurma..




bana haneke'yi hatırlatan nazif topçuoğlu, yaptığı çalışmalarında; kan olmasa da, o şiddeti hissedirip barok ışıklarla güçlendiriyor.. kadınlar.. özellikle lolita kadınlar üzerine yoğunlaşıyor.. onlar üzerine homoerotik unsurlar ekliyor.. kadının kadınla ilişkisini bir nevi sorguluyor.. özellikle fotoğraflarda ki ince ayrıntıları, canlı renkleri, sanat tarihine ironik göndermeleri gerçekten de taktir edilesi..


zor fotoğraflar olduğu kesin.. ama bakarken merak uyandırıyor.. çok özenli ve sabırlı çalıştığını belli ediyor..
bu serisinin adı ''sakatatlı kızlar''.. bence oldukça iddealı ve türk fotoğraf sanatı içerisinde oldukça cesurca..


8 yorum:

  1. iki yorum.. ayrı zevkler..
    çok seviyorum bunu..
    benim baktığımı başka görme..
    başkasının baktığını benim görmemem..
    :))

    YanıtlaSil
  2. Didem'cim Nazif Topçuoğlu ile moda editörlüğü yaptığım dönemlerde 30a yakın çalışma yapmışızdır herhalde, çok severim, çok sempatiktir, çok ta cinstir:) Sinemada Barton Fink karekteri vardı ona çok benzetirdim ben onu:)
    Nazif'le yaptığımız çalışmalar o dönem içinde çok aykırı ve farklı gelirdi insanlara ve diğer klasik çalışan fotoğrafçılara. Bir çekimimizde hiç unutmam Gary Oldman'lı Dracula filminden çok etkilenmiştim Halas yatında Dracula'lı çekim yapmıştık:) ayrıca, lolitalar, androjen vs gibi çok sevdiğimiz ve eğlendiğimiz prodüksiyonlarda yaptık:)

    YanıtlaSil
  3. nazif topçuoğlu ile birlikte çalışmak ne kadar büyük bir şans denizcim.. ben de çok başarılı bulurum onu.. sizin birlikte yaptığınız çekimleri de çok merak ettim.. dracula'lı hem de.. onu hele çok çok merak ettim :))

    YanıtlaSil
  4. Rapsodi dergisine çok çekiyorduk. Çekimlere en karışmayan farklılıkları seven onlardı:) Ben de taşınmalarda kaybolan kolilerden ne yazık ki, hatta birkaç çocukluk albümüm dahi gitmişti:( Rapsodi arşivinde ve tabii Nazif'in kendisinde bulabiliriz belki:)

    YanıtlaSil
  5. ne fena olmuş kaybolmaları.. umarım bir gün denk gelirdi görebilirim..
    rapsodi bayaa eski bir dergi.. sana sürpriz olsun diye şöyle bulabilirmiyim diye baktım ama ne yazık ki yok.. :)) derginin bunca çıkan yıllarının hatırına, ne kötü ki web sayfası bile yok.. bizde arşivcilik ne yazık ki çok çok kötü denizcim.. daha önce de başka dergilerde yaşadım aynı problemi..

    YanıtlaSil